Informacja dotycząca certyfikatów i norm dotyczących mebli edukacyjnych oraz urządzeń i sprzętu sportowego

Zgodnie z § 9 ust.3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. nr 6, poz. 69 ze zm.) „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty”

Certyfikacja jest potwierdzeniem przez jednostkę certyfikującą, że wyrób spełnia wymagania odpowiednich dokumentów normatywnych. Zatem certyfikat jest potwierdzeniem, że wyrób jest dobrej jakości i zapewnia bezpieczeństwo użytkowania.

Wśród wyrobów które są objęte tym wymogiem znajdują się :

  • meble szkolne i przedszkolne – krzesła, ławki, stoliki, biurka a także regały, szafy itp. – przeznaczone do wszystkich pomieszczeń dydaktycznych użytkowanych przez dzieci i młodzież,
  • urządzenia sportowe takie jak: drabinki, kozły, skrzynie, bramki do piłki ręcznej, nożnej, sprzęt do siatkówki, koszykówki itp.,
  • urządzenia stanowiące wyposażenie placów zabaw dla dzieci: huśtawki, wieże, zjeżdżalnie, kolejki linowe, karuzele, urządzenia kołyszące itp.

Atesty są wymagane między innymi w odniesieniu do środków czystości, wykładzin, dywanów, farb do malowania ścian i sufitów.